Pages

Subscribe:

Labels

zondag 25 december 2011

Onderweg naar Orlando en Fantasy of Flight

Waren we net nog in Bonita Springs zijn we nu al een heel eind onderweg naar Orlando! Na het ontbijt zijn we vrijwel direct vertrokken. Gisteren was een leuke dag maar wat ben ik een bangerik zeg! Iedere keer zag ik een alligator en bleek het een tak of wier te zijn en dan komen we terug van het kajakken zegt zo'n dame daar ja de gators houden niet zo van het zoute water hier. Dat het zout water was had ik dus graag eerder geweten!


16:15
Onderweg naar Orlando kwamen we langs "fantasy of flight" waar een priveverzameling aan vliegtuigen (replica's en originele) staan. De eigenaar kwam op een gegeven moment een showvlucht maken in een een replica van een klein vliegtuig waarmee in ww2 5 duitsers zijn omgebracht.

Toen we het museum door waren gelopen besloten we dat het ons leuk leek om in een 5 persoons open vliegtuigje te gaan vliegen. De vrouw van de piloot bereidde ons voor op een mooie vlucht en liet wat zaken uit de geschiedenis zien. Het vliegtuig kwam uit 1931 en toen was er veel armoede en kon men de vluchten niet zo goed betalen. De piloot besloot toen om tijdens de drooglegging van de VS om de passagiersstoelen eruit te slopen en vanuit Canada alcohol de VS in te smokkelen. De piloot is uiteindelijk betrapt bij het landen op een boerderij wat nu het John F. Kennedy vliegveld in New York is.

Na het zien van de foto's van hoe het vliegtuig was gekocht door de huidige eigenaar begon ik wat twijfels te krijgen maar besloot toch maar mee te gaan. Aan het einde van de prachtige vlucht in het deels uit doek bestaande vliegtuig bleek dat ik mijn twijfels had laten merken aan de piloot mijn gezicht schijnt boekdelen te hebben gesproken. Hij was opgelucht mijn glimlach te zien!

Na het avondeten zijn we nog even doorgereden naar celebration! Hier sneeuwt het 's avonds elk uur!

0 reacties:

Een reactie posten